
Zonguldak Ukrayna seferleri yapan Ro-Ro gemileri ile
Türkiye’den başta Rusya, Kazakistan ve bazı ülkelere birçok ürünler ihraç
ediliyor. Ülkemize döviz geliyor.
Başta Ukrayna, Rusya, Azerbaycan gibi ülkelere ihraç malı
getiren tırlar, dönüşünde ülkemize ithal olarak bazı ürünler, ham maddeler ve
Ukrayna’dan kereste getiriyor. Ro-Ro gemileri ile gelen tırların yüzde 80’ni
eskiden kereste yüklüyordu.
Zonguldak il Tarım ve Orman Müdürlüğü’ndeki bazı katı
tutumdan sonra Ukrayna’dan gelen kereste
yüklü tırlardaki binlerce tahtadan birkaç tanesinde delik görüldüğünde
yetkililerce; “Bu tırdaki tahtalarda zararlı böcek var” diye ithal yüklü
tırların Zonguldak limanından girişine izin verilmeyince, kereste yüklü
tırların tekrar aynı gemilerle Ukrayna’ya geri gönderilmesi, Zonguldak
limanındaki ihracat ve ithalata büyük sekte vurulmuş oluyor.
Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkililerinin bu katı tutumu
ihracatçı ve ithalatçı firmaları başta İstanbul ve Karasu limanına
yönlendiriyor.
Geçtiğimiz Cumartesi günü Ukrayna’dan Zonguldak limanına
gelen Ro-Ro gemisinde kereste yüklü 2 tırdan bir tanesinde binlerce tahtadan
2’sinde delik çıkması, üzerine kereste yüklü tır tekrar Ukrayna’ya geri
yollandı.
Oysa bu geri giden kereste yüklü tırlar Karasu’daki
limandan gelirken böyle bir sorunla hiç karşılaşmıyorlar.
Şimdi yetkililere soruyoruz;
Resimde görülen tırdaki binlerce tahta içerisindeki “bir
çıtada iki delik var” diye araç geri
çevrilir mi?
Bu araç Ukrayna’ya gittikten sonra Karasu limanına
çalışan başka Ro-Ro gemileri ile Karasu limanına gidecek ve hiçbir sorun
olmadan Karasu liman gümrüğünden çıkıp ülkeye giriş yapacak.
Şimdi Zonguldak Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkililerine
sesleniyoruz;
Bu kerestede böcek varsa Zonguldak limanından çıkamaz.
Karasu limanından nasıl çıkıyor?
Sakıncalı ise Karasu limanından çıkışları niye Bakanlığa
bildirip, çıkışlarını engellemiyorsunuz?
Başta Cumhurbaşkanımız
Recep Tayyip Erdoğan “ihracat..ihracat” diye seslenirken, sizler bu sese
kulaklarınızı mı tıkadınız. Her işte biraz esneklik yok mu?
Zonguldak Tarım ve Orman Müdürlüğü’nde ne hikmetse bu
yok. Bu uygulama sayesinde Zonguldak’taki Ro-Ro ihracatında büyük düşüş
yaşanıyor. Ekonomi pandemiden dolayı büyük sıkıntılar çekti ve bu günlerde bir
de Zonguldak Tarım ve Orman Müdürlüğü’nün keyfi uygulamalarından dolayı birçok
firma Zonguldak’tan Karasu limanına gitti.
Kanun ve yasalar şehirlere, kişilere göre mi uygulanıyor.
Sayın milletvekilleri, siyasetçiler; şehrin insanlarına
ihracat, ithalat yapan firmaların seslerine kulak verin!
Bakın Karasu limanı yeni kurulmasına rağmen, limanda
ihracat yapan firmaların araçları için ÖTV’siz mazot istasyonu varken, 20
senedir çalışan Zonguldak limanında hala yok. Yapılması için bir senedir uğraş
verilirken, her gün başka engellerle karşılaşılıyor.
Acaba gemi ve Ro-Ro’ların Zonguldak limanından
engellenip, Karasu limanına mı kaydırılmak isteniyor?
Eskiden haftada 200 araç gelirken, şimdi araç sayısı
30-40’lara düştü. Araçlar Karasu limanına kaydırıldı.
Biz de başta Sayın Zonguldak milletvekilleri ve
siyasilere sesleniyoruz; Artık duyun sesimizi!
