
Türk Kızılayı’nın görevi ne?
Bildiğimize göre Kızılay yoksul vatandaşlara yardım
etmek, sosyal yardım faaliyetlerinde bulunmak. Hastanelerdeki hastaların acil
kan ihtiyaçlarını karşılamak. Kan temini konusunda Kızılayı
eleştirmeyelim. Ancak yardım konusunda
Türkiye’de olduğu gibi Zonguldak’ta da eleştiri yapmadan geçemeyiz.
Hayırsever insanlar Kızılay’a gerek maddi, gerekse eşya,
giyecek ve yiyecek yardımlarını yapıyor ki, yoksul insanlara dağıtılsın diye.
Ama son zamanlarda görülüyor ki, Zonguldak Kızılay ekibi ve yöneticileri
yoksul, ihtiyaç sahipleri yerine yeni yapılan Uzun Mehmet Camisi’nin avlusunda
zengin insanlara çay, kahve, meyve suyu, ayran ve pilav üstü yemek dağıtmaya
başlamış. Tam bir aya yakın zamandır da
bu ikramları dağıtıyor.
Şimdi Kızılay yönetimi ve ekibine soruyoruz;
1-Sizler para ve yapılan yardımları kimlere
dağıtıyorsunuz?
2-Kızılay’a katkı ve yardım yapan insanların yaptıkları
yardımları yoksullar yerine Uzun Mehmet Camiisi’ne gelen cami cemaatine ikram
olarak dağıtılsın diye mi verdiler?
3-Uzun Mehmet Camii açılışında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan’ın gelişinde ikram dağıtırsınız ama bu ikramları hala devam ettirmeniz
neyin nesi?
4-İkram dağıtıldığını gören, duyan birçok hali vakti
yerinde insan ikramlardan faydalanmak için akın akın Uzun Mehmet Camiisi’nin
avlusuna geliyor. İkramları alıyorlar ama camiye kaç kişi girip namaz kılıp,
ibadetini yapıyor haberiniz var mı.
5-Son bir yıldır lokanta, kafe, çay ocağı işleten
esnaflar evlerine ekmek getiremezken, Pandemi sürecinin azalması ile esnaflar
dükkanlarını açarak birikmiş kira, vergi, SSK, işçi maaşlarını ödemek için
uğraşırken sizler hayırsever insanların yaptıkları yardımları ihtiyacı olmayan
birçok insanlara ikram diye dağıtıyorsunuz.
6-Sizlerin görevi mahallelerde yoksul insanları mahalle
muhtarlarından öğrenip, ihtiyaç sahiplerinin evlerine yardım edeceğinize,
babanızın malı gibi garibanların haklarını zenginlere, ihtiyacı olmayan
insanlara ikram diye dağıtıyorsunuz.
7-Dağıttığınız bu meyve suyu, yiyecekleri bazı
vatandaşlar alıp yolda yürüyen insanlara satmak için uğraşıyor, haberiniz var
mı? Nereden olacak; Sizler koltuklarınızda oturuyorsunuz. Çünkü değirmenin suyu
devamlı akıyor!
8-Sizler şimdi Kurban bayramında hayırsever insanların
Kızılay’a bağışlayacağı kurbanları da yoksul ve ihtiyaç sahiplerine değil,
ikram olarak millete dağıtırsınız!
Bu yaptıklarınız ne dinimizde, ne de yaşamda yeri yoktur.
Öte yandan, aldığımız duyumlara göre, ikram dağıtımının
nihayet kaldırıldığını öğrendik,
Zonguldak esnafı adına sevindik.
