
Kısıtlamalarla birlikte normal
döneme göre Mart ayından itibaren acil olmayan çağrılar %79 oranına yükseldiği
bildirildi.
Yapılan açıklamaya göre, 112
Acil çağrı merkezi Müdürlüğü’ne 2020 yılı içerisinde 815 bin çağrı geldiği
belirtilirken şu bilgiler verildi.
“112 Acil Çağrı Merkezi
Müdürlüğüne 2020 yılı içerisinde 815 bin çağrı gelmiştir. 2020 yılında Pandemi
döneminde Sağlık, Emniyet, Jandarma, İtfaiye’ye gelen acil çağrıların yanında,
kısıtlamalar, sokağa çıkma yasağı, Vefa, Salgın Denetim ve Covid ile mücadele
kapsamında alınan çağrılar ilgili kurumlara aktarılarak işlem yapılması
sağlanmıştır. Kısıtlamalarla birlikte normal döneme göre Mart ayından itibaren
acil olmayan çağrılar %79 oranına yükselmiştir. Bu durum acil çağrıların hızlı işlem
yapılmasına engel teşkil etmektedir. Vatandaşlarımızdan acil olmayan durumlarda
112’yi meşgul etmemeleri önemle rica olunur. 2020 yılı içerisinde gereksiz yere
acil olmayan her bir çağrıya 523 TL cezai işlem uygulanmıştır. Hem diğer
vatandaşlara engel olmayıp hem de para cezası işlemine muhatap olunmaması için
acil olmayan durumlarda 112 Acil Çağrı Merkezini meşgul edilmemesine özen
gösterilmesi istenilmektedir.”
