BIST 100
14.421,15 -0,50%
DOLAR
46,4429 0,13%
EURO
53,5218 0,21%
GRAM ALTIN
6.438,75 1,48%
FAİZ
41,42 0,00%
GÜMÜŞ GRAM
103,13 1,87%
BITCOIN
63.859,00 -0,79%
GBP/TRY
61,8381 0,21%
EUR/USD
1,1525 0,21%
BRENT
77,79 -2,21%
ÇEYREK ALTIN
10.527,35 1,48%
Zonguldak Parçalı Bulutlu
Zonguldak hava durumu
20 °

VALİ TUTULMAZ: HEDEFİMİZ EN İYİSİ OLABİLMEK

vali yaya

İçişleri Bakanlığı’nın trafikte yayaların geçiş
üstünlüğüne yönelik   “Yaya önceliği
Kırmızıçizgimizdir” sloganıyla başlatılan uygulama Zonguldak’ta da uygulandı.

Zonguldak Valisi Mustafa Tutulmaz, Belediye Başkanı Ömer Selim Alan, İl Jandarma Komutanı           J. Albay
Gönen Süslü, İl Emniyet Müdürü Ahmet Metin Turanlı, daire müdürleri ile
öğrenciler katıldı.

Uygulama kapsamında Zonguldak Gazipaşa Caddesi
çevresine mavi şeritler çekilirken, vatandaşların yaya geçitlerinden geçişi
konusuna dikkat çekildi.

İçişleri Bakanlığı’nın her yıl Türkiye’nin 81
vilayetinde eş zamanlı olarak başlattığı uygulama Zonguldak'ta her yıl
olduğu gibi bu senede yayaya önceliğe dikkat çekmek amacıyla farklı bir
projenin altına imza atıldı.

Saat 12.00- 15.00 saatleri arasında ışıksız yaya
geçitleri kırmızıya boyandı. 'Yaya önceliği kırmızıçizgimizdir' sloganıyla,
sürücülere yaya önceliğine dikkat çekildi.

VALİ TUTULMAZ: YAYA ÖNCELİĞİNİ HALKIMIZA DUYURMUŞ
OLACAĞIZ

 Vali Mustafa
Tutulmaz yaya önceliğine dikkat çekerek, “Bugün İçişleri Bakanlığımızın yaya
önceliği ile ilgili yeni bir kampanyasını sizlerle beraber başlatıyoruz. Bunun
moddosu; ‘yaya önceliği Kırmızı çizgimizdir’. 3 gündür ‘bugün Kırmızı çizgimizi
çekeceğiz’ şeklinde sosyal medyada İçişleri Bakanlığımız ve valiliğimiz
paylaşımlarda bulunuyordu. Bu yaya önceliğine önem verilmesi gerektiğini bir
kez daha kamuoyu ile paylaşmamızın işaretiydi. Bugün Zonguldak ilimizde de yaya
önceliğine dikkat çekmeye başlıyoruz yeniden. Malumunuz olduğu üzere ilk
Karayolları Trafik Kanunu’nda 2018 yılında bir düzenleme yapıldı. Bu
düzenlemede; yayanın önceliğine vurgu yapıldı. Okul önlerinde trafik polisi
veya trafik görevlisi diğer kişilerin bulunmadığı yerlerde yaya çizgilerinin
geçişinde vatandaşa öncelik sağlanması ile ilgiliydi. 2018 yılında bu düzenleme
yapıldı. Bu düzenlemeden sonra 2019 yılında yaya öncelikli trafik yılı ilan
edildi. Trafikte yaya önceliği kampanyası başlatıldı aynı yıl. ‘Hepimiz yaya
geçitlerindeyiz ve yaya güvenliğinin nöbetçisiyiz’ sloganları ile o yıl
trafikte yaya önceliğini kamuoyu ile paylaşarak buna dikkat çekmeye çalışıldı.
2020 yılında 50 imama trafik kuralları hakkında yine trafikte her yıl daha
iyiye moddoları ile yine önceliğin yayaya verilmesi gerektiği yönünde kamuoyu
oluşturulmaya çalışıldı. Bu kampanyaların etkisi ile 2018’den bu yana şehir içi
trafiklerinde ve yaya geçitlerindeki ölümlerde yüzde 30.8 bir azalma oldu.
2021-2030 Trafik Güvenliği Stratejisi Belgesi ve Eylem Planı Şubat ayında Sayın
Cumhurbaşkanımızın katıldığı bir programla kamuoyu ile paylaşıldı ve bu eylem
planının bir başlangıcı olarak yaya önceliği Kırmızı çizgimizdir kampanyası ile
bu yıl yeniden yaya önceliğine vurgu yapmaya başladık ve bunun da ilimizde hem
Jandarma bölgemizde, hem Polis bölgemizde çizimleri yaparak ve araya kırmızı
çizgiyi de çekerek bu önceliğimizi bir kez daha vurgulanmasını Bakanlık olarak
başlattık ve bunun sonucu olarak da bugün hep beraber hem kırsal kesimde, hem
de şehir merkezlerinde yaya önceliğini halkımıza duyurmuş olacağız.

Bugün bu kampanyada saat 12.00 ile 15.00 arasında hem
Jandarmamız, hem de Polisimiz etkin bir şekilde bu kampanyanın duyurulmasına
görsel olarak da katkı sağlayacak. Şu anda 532 Emniyet bölgesinde, 202 Jandarma
bölgesinde toplam 734 personelle bugün alanda olacağız. 191 noktada bu
faaliyetlerimizi gerçekleştireceğiz ve 104 de ekip halinde bu işi yürütmüş
olacağız.

Bu güne kadar ki son 2 yıldaki kampanyalarla trafik
kazalarında her 100 bin kişiye düşen ölümlü oran 13,4’den, 5.8’e düşmüş. Bu
rakam da, yüzde 56’lık bir azalmayı gösteriyor. Yani farkındalığı oluşturdukça
hedefe doğru emin adımlarla ilerlemiş oluyoruz ve yüzde 56’lık bir ölümün önüne
geçilmiş oluyor. Bunun rakamı da Bin 700 kişi. Bin 700 kişinin daha yıllık
ölümü engellenmiş oluyor bu şekilde. Şimdi gelinen bu oran da Avrupa
Birliği’nin ortalamasına çok yaklaştık ama tabi hedefimiz en iyisi olabilmek,
sıfır kazayı hedefleyerek bu çalışmaları yapıyoruz. Ben bugüne kadar etkinlikte
rol oynayan bütün arkadaşlarımızı, gerek Emniyet Müdürü ve en uçtaki
arkadaşlara kadar, gerek Jandarma Komutanımız ve en uçtaki arkadaşımıza kadar
ve onlara destek veren Belediye Başkanımız ve zabıtalara huzurlarınızda
teşekkür ediyorum. Bunu hep beraber başaracağız” dedi. 

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?