
Pandemi koşullarında insanların ekonomik ve sosyal
anlamda zor günler yaşadığını belirten İYİ Parti İl Başkanı Yavuz Erkmen, “Ocak
ayında memura, emekliye yüzde 4-5 oranında tatlı kaşığıyla verilen zamlar kepçe
kepçe alınmış oldu” dedi.
Uygulamaların yanlışlığına dikkat çeken İYİ Parti il
Başkanı Yavuz Erkmen, konu ile ilgili
olarak şunları ifade etti.
“YANLIŞ OLDUĞUNU SÖYLEDİK”
“Her geçen gün hayat zorlaşıyor. Sabit gelirli insanlar
için içinden çıkılmaz hale geliyor. En son benzin, motorin, LPG ve ÖTV’ye
yapılan çok büyük zamlar tüketicilere sadece akaryakıt kullananlar anlamında
değil her anlamda zam olarak yansıyacak.
Ocak ayında memura, emekliye yüzde 4-5 oranında tatlı
kaşığıyla verilen zamlar kepçe kepce alınmış oldu. Bu zor durumlarının üstüne
pandemi şartları da gelince ekonomik ve sosyal sıkıntılar insanları artık
içinden çıkılmaz hale getirdi. İşin enteresan tarafı, hükümet yeni kaynak
yaratıp insanların derdine derman bulması gerekirken, yapmış olduğu bu zamlarla
milletin cebinden alıp ‘destek’ diye yine millete vermeye kalkıyor. Şu anda
esnafa verilecek denilen 3 bin ile 5 bin lira destekten bahsediliyor bu son
yapılan zammın neredeyse bir buçuk aylık tutarı demektir. Burada karşımızda
verilenin yok hükmünde olduğu gerçeği var. Bir de milletten alınanla bundan
sonra neredeyse 8-9 ayın kaynağın yaratmış oluyorsun. Millet senden bekliyor,
sen milletin cebinden alıp kendine kaynak yaratıyorsun bu yanlış bir
uygulamadır.
Bundan bir müddet önce esnaf ve ticaret sahipleriyle
ilgili bir yapılandırma yasası çıktı biz de yanlış olduğunu söyledik.
Niye yanlış; çünkü böyle bir ekonomik ortamda insanlar
bir şey kazanamıyor ama sen ‘borcunu yapılandırıyorsun ve gel borcunu öde’
diyorsun. Milletin kendi gününü kurtarmaya dermanı yok sen ‘yapılandırma yaptın
gel borcunu öde’ diyorsun. Bu çok saçma bir şeydi.
Ne oldu? Sorduğumuz soruya Zonguldak’ta cevap verilmedi.
Bunu da şiddetle kınıyorum. Çünkü ben vatandaşın hakkını savunmak için
Zonguldak’ta kaç tane mükellef var, ne kadarı borcunu yapılandırdı, yapılandırmaların
ne kadarı ödendi? diye soruyorum ve cevap verilmiyor. Cevap verilmemesinin
sebebi insanların borçlarını ödememesi ve Türkiye’de yüzde 90 gibi herhangi bir
ödemenin yapılamamış olması.
Şimdi yeni bir yapılandırma yasasını şart koştu. Çünkü
milletin şuanda her türlü hayat pahalılığı karşısında birikmiş olan borçlarını
ödeme imkanı yok. Yapılandırmaların hayatın gerçekleriyle uygun olması lazım.
18 taksit deniyor, 18 ay taksit olacağına iki katı süre olsun. Çünkü burada
vatandaşa kolaylık sağlanması lazım. Millet sigortasını, vergisini ödemediği
diye sen geçen seneden bugüne kadar olan bütün vergi, SGK primleri ödenmedi
diye bunların faizini alıyorsun. Bunları milletin yanında yer alıp bunlardan
hiç ödeme yapmayın denmesi lazım. Sosyal Devlet anlayışı içerisinde vergiyi,
SSK primini almıyorum denmesi lazım. Alacağım diyorsan da hiç olmazsa anaparayı
al faiz alma.
Milletin sırtına bu kadar yük olunmaz. Millet artık
patlama noktasına geldi. Sadece Zonguldak için demiyorum; Türkiye geneline
baktığımız zaman intihar, boşanma, sosyal bunalımların patladığını görüyoruz.
Her hafta Zonguldak’ta intihar haberleri duyuyoruz. Bunlar üzücü şeyler ve
bunların birinci kaynağı ekonomik sorunlar. Gittiğimiz yol ülkenin birliğini,
beraberliğini tehdit edici boyuta geliyor.
Onun için acilen diyoruz ki; Vatandaşımızın, emeklimizin,
memurumuzun, esnafımızın bu sorunlarını ortadan kaldırılması için onlara nakdi
destek verilmesi lazım. Bu destekleri verirken esnafları bile ikiye ayırdılar.
Tamamen günü kurtarmaya ve göz boyamaya yönelik bir takım uygulamalarla bu
şekilde devam ediyor ama bunun böyle gitmesi mümkün değil. Ülkenin birliğe,
beraberliğe ama hepsinden önemlisi de insanların güvene ihtiyacı var.
İnsanların geleceğe güvenle bakmaya ihtiyacı var. Şu anda hangi sektördeki kişiye sorarsanız
sorun geleceğe güvenle değil kuşkuyla bakıyor. İşsizlik aldı başını gidiyor ve
kimse bunların düzeleceğine ihtimal vermiyor. Bu nedenle yapılması gereken
acilen devletin kaynaklarını millet için kullanmaktır. Kaynakların kullanılmadığı
ve 3-5 kişiye verilmesi takdirde de millet bu anlamda her şeyi görür, notunu
verir seçim sandığı önüne geldiğinde de notunu verecektir. Biz buna inanıyoruz.
Biz milletimizin sağduyusuna inanıyoruz. Milletinde bu sıkıntıların kendini
düşünmeyip birkaç kişiyi düşünen anlayışın cezasını sandıkta verecektir.”
dedi.
