BIST 100
13.741,89 -0,86%
DOLAR
46,1187 0,04%
EURO
53,3023 0,20%
GRAM ALTIN
6.319,47 -1,56%
FAİZ
43,69 0,00%
GÜMÜŞ GRAM
96,58 -4,48%
BITCOIN
61.753,00 -2,71%
GBP/TRY
61,7855 0,42%
EUR/USD
1,1552 0,16%
BRENT
91,34 -3,09%
ÇEYREK ALTIN
10.332,34 -1,56%
Zonguldak Kapalı
Zonguldak hava durumu
20 °
  • ANASAYFA
  • Genel
  • MAYMUN ÇİÇEĞİ HASTALIĞINA UMUT IŞIĞI BEÜ’DEN GELDİ

MAYMUN ÇİÇEĞİ HASTALIĞINA UMUT IŞIĞI BEÜ’DEN GELDİ

BEÜÜÜ

İlk kez 1970 yılında Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nde kaydedilen, ancak son günlerde tüm dünyanın yeni bir salgın olarak nitelendirdiği maymun çiçeği hastalığına dair Bülent Ecevit Üniversitesi’nde  gerçekleştirilen çalışmalar umut ışığı oldu.

Covid-19 pandemisinde sona yaklaşıldığının düşünüldüğü bu günlerde hızla yayılma özelliği gösteren maymun çiçeği hastalığı pek çok ülkede görülmeye başladı. Tüm dünyanın henüz salgın boyutuna ulaşmadan çözüm arayışına girdiği hastalığa ilişkin Bülent Ecevit Üniversitesi Kimya Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zuhal Gerçek ve yüksek lisans öğrencisi Suray Jumamyradova, yeni aktif maddeler sentezleyerek önemli bir çalışmaya imza attı.

Medipol Üniversitesi doktora öğrencisi Mesut Şentürk tarafından gerçekleştirilen Docking çalışmaları sonucunda da yeni moleküllerin FDA onaylı ilaç olan Cidofovir kadar etkili olduğu kanıtlandı. Akademisyenlerimizin yapmış olduğu çalışma European Journal of Advanced Chemistry Research isimli uluslararası dergide yayınlandı.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?